La FeSP fa una crida a tots els professionals perquè s’organitzin contra la precarietat i la desinformació

Després d’un any pèssim per als treballadors dels mitjans de comunicació, amb milers d’acomiadaments, 2011 ha començat amb una decisió lamentable per al dret a la informació de la ciutadania: un grup de professional oferia a CNN+ informació durant les 24 hores del dia i ara s’emet un bast reality show, Gran Hermano, fidel reflex que algunes empreses prefereixen oferir telescombraria per buscar audiència en comptes de fer una televisió de qualitat. Silvio Berlusconi, primer ministre d’Itàlia i propietari de Telecinco, ha optat per una fórmula que té un cost zero, encara que vulnera el dret a la informació i el pluralisme.

L’única possibilitat d’evitar aquestes aberracions empresarials és que els treballadors de la comunicació, organitzats a les empreses, defensem els nostres llocs de treball i el dret a la informació de la ciutadania.

El dràstic canvi implantat a CNN+ suposa, a més, que 200 treballadors estiguin amenaçats d’acomiadaments, però no es troben entre ells els màxims responsables del desgavell, Juan Luis Cebrián i Manuel Polanco, ara recol•locats en el Consell d’Administració de Tele 5.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) denuncia que això és una prova que a alguns empresaris els importa cada vegada menys el dret a la informació de la ciutadania i pretenen exclusivament guanyar diners, fins i tot vulnerant les normes deontològiques més elementals de la professió periodística .

El que ha passat demostra que Llei General de la Comunicació Audiovisual vigent, que permet la venda de llicències entre diferents empreses, destrossa els criteris de concessió de les mateixes i el necessari pluralisme ideològic en els mitjans.

A més, permet emetre durant les 24 hores una programació no apta per a l’horari infantil protegit, i també fa possible una concentració de mitjans sempre perillosa per a la informació plural.

Mentrestant, el Govern continua sense crear l’escanyolida entitat reguladora del sector audiovisual -a la qual remeten la Llei de RTVE i la Llei General de la Comunicació Audiovisual-, l’organisme que hauria de respondre a tants atemptats contra drets ciutadans.

Aquest problema no es resoldrà amb trobades banals amb els propietaris dels mitjans, que només busquen ajudes per al seu negoci, ni tampoc amb declaracions de preocupació pels periodistes.

L’única possibilitat d’evitar aquestes aberracions empresarials és que els treballadors de la comunicació, organitzats dins de les empreses, defensem els nostres llocs de treball i el dret a la informació de la ciutadania.

La Federació de Sindicats de Periodistes fa una crida a tots els treballadors del sector perquè participin en la lluita contra la precarietat laboral i professional, com l’única manera de dignificar els mitjans de comunicació i que aquests recuperin la confiança perduda de la societat. Els periodistes hem de participar en les eleccions sindicals, formant part de les candidatures que defensen aquests principis i impulsant estatuts de redacció.

La pitjor reacció davant d’aquesta situació és la resignació i el desig que la propera bufetada de la crisi no ens agafi a nosaltres.

Defensem el nostre lloc de treball, defensem la informació!

Junta Executiva Federal de la FeSP
13 de gener de 2011