La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) lamenta i condemna amb tota rotunditat l’agressió que van patir els periodistes de la Cadena Ser de Múrcia que dijous passat dia 14 de juliol cobrien la manifestació que es va celebrar en aquesta ciutat en defensa del transvasament Tajo-Segura. Un grup de manifestants va sacsejar la unitat mòbil d’aquesta emissora i va impedir que el seu cap d’Informatius pogués parlar, quan aquest va intentar dir-los que ell era allà únicament per informar del que passés a la manifestació. Finalment, per evitar que els incidents anessin a més, va optar per abandonar la zona.

La Junta Executiva de la FeSP veu amb preocupació que cada vegada són més freqüents les agressions als periodistes en manifestacions i en altres esdeveniments públics. Un dels últims episodis d’aquest tipus va ser l’atac que va patir un reporter gràfic, el 5 de juliol passat, per part d’un guardaespatlles del president de la Diputació Provincial de Castelló, Carlos Fabra, quan cobria la compareixença d’aquest dirigent del PP davant un jutjat.

Impedir que els periodistes puguin exercir la seva feina és un atac directe al dret que té la ciutadania de rebre informació veraç. Les legítimes discrepàncies que es puguin tenir amb la línia editorial d’un mitjà de comunicació s’han de resoldre per vies legals, si n’hi ha motius, o pel mètode de canviar d’emissora o de canal de televisió o de comprar un altre diari. La FeSP fa una crida als partits polítics perquè, en les manifestacions públiques que convoquen o a les quals donen suport, posin els mitjans necessaris destinats a garantir l’ordre i la protecció no només per als polítics que assisteixen a la capçalera, sinó de totes les persones que hi acudeixen.

15 de julio de 2005

Traducció: Traduït traduit.com