Aquest divendres, coincidint amb l’inici de la campanya electoral per al 26-J, els treballadors de TV3 faran una vaga de deu minuts entre les 14.30 i les 14.40 hores, a l’hora que comença el Telenotícies Migdia. Recordem que amb aquestes aturades comença la segona tanda de mobilitzacions per reclamar al Consell de la Corporació que desisteixi de la demanda de 7 anys de presó contra el company de TV3 suposadament relacionat amb la filtració de 2012.

Les vagues convocades pel comitè són:
• Divendres 10 de juny. A l’inici del Telenotícies Migdia, de 14.30 a 14.40 hores.
• Dimecres 15 de juny. A l’inici d’Els Matins, de 8.00 a 8.10 hores.
• Dijous 16 de juny. A l’inici del Telenotícies Vespre, de 21.00 a 21.10 hores.
• Dimecres 22 de juny. En l’horari de La Riera, de 16.00 a 16.10 hores
• Dimecres 22 de juny. En l’horari de Divendres, de 17.20 a 17.30 hores
• Dilluns 27 de juny. A l’inici del Telenotícies Migdia, de 14.30 a 14.40 hores
Durant els 10 minuts de la vaga farem ASSEMBLEA per informar de les novetats que hi ha hagut en relació al cas de la filtració.

Sense serveis mínims
Durant les aturades dels pròxims dies només estan convocats a treballar els serveis de manteniment i seguretat (5 persones) i la dotació mínima (7 persones) per donar a conèixer avisos d’emergència si calgués.

Els mitjans de la CCMA silencien el motiu de les vagues
En la reunió sobre serveis essencials, a la qual no hi va assistir cap representant de l’Àrea d’Informatius, la direcció va mantenir la negativa a informar dels motius de la vaga al·legant que tot i ser un tema «important» no és «noticiable». En canvi, quan hi ha la protesta pels blocs electorals, s’informa dels motius de la queixa.

El Comitè d’empresa es dirigirà al Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), i al Consell de la Informació de Catalunya (CIC) perquè valorin el fet que els informatius d’un mitjà públic no informin de les causes del conflicte.

Sant Joan Despí, 9 de juny de 2016