BTV cobrirà la campanya electoral del 26 J sense els blocs electorals. Després de llargues reivindicacions dels professionals de la casa, finalment el consell d’administració ha aprovat un pla de cobertura amb criteris periodístics que ha rebut el vistiplau de les diferents formacions polítiques.

Creiem que és un pas molt important perquè finalment la ciutadania podrà rebre la informació política tal com la rep durant la resta de l’any, seguint criteris de qualitat i professionalitat. I, per tant, sense les restriccions de temps, ordre i durada que estableixen els blocs.

Tot i això, com a Comitè Professional creiem que és un pla amb mancances. El Consell d’Administració de BTV ha pactat amb els partits polítics que, després d’una primera setmana de campanya, s’analitzarà la feina feta. Si consideren que els professionals de BTV no segueixen el pla aprovat, anirem enrere i s’hauran de tornar a fer blocs electorals.

Critiquem especialment aquesta fiscalització a mitja campanya i considerem que és una intrusió dels partits polítics que no es permet durant la resta de l’any. Creiem que podrem continuar tota la campanya electoral sense els blocs. Però si al cap de sis dies el pla de cobertura canvia tornarem a les protestes i, si cal, amb més veu.

Barcelona, 8 de juny de 2016