Davant la propera celebració, el proper 20 de juny, del Dia Internacional del Refugiat i la greu situació humanitària que pateixen milers d’aquests a les fronteres d’europees, la Comissió Permanent de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha considerat que és la seva obligació sumar-se a dues iniciatives ciutadanes contra la vergonyosa política que està aplicant la UE amb les persones que fugen de la guerra i la gana.

La FeSP s’ha adherit al manifest Refugi per Dret. Davant una Europa a la deriva. Per un canvi de rumb que freni la violació de drets de les persones migrants i refugiades, impulsat per diferents organitzacions humanitàries i defensores dels Drets Humans vinculades a la Cimera Social Estatal, de la qual forma part la FeSP. Aquest document fa «una crida a seguir mostrant el rebuig de la ciutadania espanyola, davant un comportament il·legal, irresponsable i insolidari de la Unió Europea».

Així mateix, la FeSP expressa la seva adhesió a la Iniciativa Fronteres i Drets, impulsada per l’Associació Jutges per a la Democràcia, la Unió Progressista de Fiscals, el Sindicat de Lletrats de l’Administració de Justícia, l’Associació de Dones Jutgesses d’Espanya, l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates, i la Comissió de Defensa dels Drets de la Persona de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB). La iniciativa, que es va presentar públicament el 26 de maig passat a Barcelona, formula dues peticions –a la Unió Europea i al Govern espanyol– perquè compleixi amb els seus compromisos internacionals en matèria dels drets dels refugiats i el d’asil.