El comitè professional de TVC considera inacceptables les restriccions que estan aplicant el Govern de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona a la cobertura informativa de l’accident del Carmel. Després de queixar-nos formalment a través del Col·legi de Periodistes, se’ns ha volgut imposar un protocol en què l’Administració s’atorga la facultat exclusiva de tutelar la privacitat dels veïns afectats quan, com indica l’ordenament jurídic, aquesta garantia correspon en tot cas als tribunals. Però és que, a més, aquesta tarda hem rebut una nota oficial de l’Oficina de Comunicació del Govern en què se’ns fa saber que, a partir d’avui, se’ns farà arribar “a tots els mitjans que ho sol·licitin imatges d’aquestes zones per a televisió i premsa gràfica. Les imatges estan exemptes de pagament i es lliuraran quan hi hagi algun fet noticiable”.

Volem denunciar les dificultats constants a què ens veiem sotmesos per donar una informació fiable sobre aquest accident i, alhora, destaquem l’esforç dels professionals que, dia a dia, troben la manera de superar els entrebancs a què els sotmet l’Administració.

Sant Joan Despí, 8 de febrer de 2005