Més de 100 treballadors del grup editorial RBA es van concentrar el 8 de febrer passat davant la seu de l’empresa, al carrer Pérez Galdós, de Barcelona, per reclamar a la direcció que afronti la negociació d’un conveni col·lectiu per a totes les empreses del grup. La reivindicació principal de la plantilla d’RBA, composada per unes 300 persones, és que l’empresa s’adscrigui al sector de Premsa no diària enlloc del d’Arts gràfiques, com ho està actualment. Les tres societats del holding són RBA Revistas, que es dedica a l’edició de revistes mensuals de temàtiques diverses; RBA Libros i RBA Holding, que integra els serveis generals del conjunt de les empreses. Des de fa anys, els treballadors lluiten per negociar un conveni propi d’empresa o que, com a mínim, se’ls apliqui el del sector que millor recull la seva activitat, que és el de premsa no diària. L’assemblea no descarta noves mobilitzacions en els propers dies si els responsables del holding no s’asseuen a negociar.