La direcció de Catalunya Ràdio i de la CCMA està estudiant la possibilitat que iCat fm abandoni la freqüència modulada i només es pugui escoltar via Internet. És una mesura més que posa en perill el model de ràdio pública i que contribueix al desmantellament del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio que va començar incorporant una esmena a la nova legislació audiovisual catalana per la qual es podia eliminar la publicitat de manera progressiva.

Ja fa anys que iCat fm compleix amb alguns dels objectius marcats pel mandat marc que regeix la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Des de la seva creació ha contribuït a promoure la cultura i la llengua catalanes, a difondre continguts culturals de qualitat, a promocionar la participació ciutadana i a democratitzar la cultura.

Des que es va crear, el 2006, la seva oferta cultural ha tingut gran acceptació entre els oients i s’ha triplicat l’audiència, que va arribar a 74.000 oients a la primera onada de l’EGM del 2012.

Tot i així, s’està a punt de prendre una decisió que, creiem, no s’ajusta a la voluntat que va transmetre el nou director de Catalunya Ràdio quan va prendre possessió del càrrec. Aleshores va parlar d’un replantejament d’iCat fm, i aquest comitè esperava decisions que fessin créixer l’emissora i no fer-la desaparèixer de la freqüència modulada.

Abandonar l’FM i sortir únicament per Internet suposa un cost d’adaptació al mitjà per al Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio. És inqüestionable, també, que perdrem oients, així com quota de mercat i presència al dial, perquè el grup passa de quatre a tres emissores a l’FM.

Volem saber quins són ara mateix els plans de viabilitat i de futur que s’han fet per a iCat fm si, finalment, abandona la freqüència modulada; quines són les raons d’aquesta decisió, i quin és el projecte en què s’està treballant: amb quina programació, amb quina publicitat, què passarà amb la llicència…

El comitè d’empresa de Catalunya Ràdio defensa la continuïtat d’iCat fm a la freqüència modulada i recorda a la direcció de l’emissora i també de la CCMA que darrera de qualsevol decisió hi ha treballadors que, durant anys, han lluitat per tirar endavant aquest projecte. Els treballadors d’iCat fm i els del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio defensarem els llocs de treball i la continuïtat de totes les emissores de la nostra empresa.

Barcelona, 10 d’agost del 2012