La secretària general de la Federació d’Internacional de Periodistes (FIP), Beth Costa, en una roda de premsa a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo, ha exhortat als professionals de la informació a reaccionar de manera col•lectiva davant dels perills que amenacen el periodisme ja que no hi ha sortida individual.

Beth Costa ha animat els professionals de la informació a fer gremi per combatre els perills que amenacen a la informació, un bé que ha dit “pertany a la ciutadania, ja que el periodisme és un exercici professional de servei públic”.

Beth Costa ha assenyalat que la FIP porta a terme un treball fonamental de pressió a favor del respecte a la llibertat de premsa i dels periodistes en el món.

“No hi pot haver llibertat de premsa quan els periodistes corren riscos, són assetjats o pateixen precarietat laboral, tampoc quan hi ha excés de concentració mediàtica en mans d’uns pocs empresaris; aquesta és la nostra primera consigna”, va dir.

Beth Costa ha carregat contra la impunitat en la mort de periodistes que, segons dades de la FIP, ha augmentat a tot el món respecte 2011, quan 106 professionals de la informació van perdre la vida per informar, amb 20 morts a Síria.

La periodista brasilera Beth Costa és la primera dona que exerceix la secretària de la FIP en la història de l’organització.