El Comitè Intercentres del Grup Z ha instat al president del grup, Antonio Asensio, i a l’alta direcció del grup a donar la cara i aclarir els seus plans ocults en relació amb El Periódico de Catalunya i la resta d’empreses del hòlding mediàtic. Antonio Asensio, juntament amb el conseller delegat, Agustín Cordón, i el director general, Conrado Carnal, han de donar explicacions sobre les informacions que han anat apareixent en mitjans de comunicació, com a conseqüència de filtracions interessades, d’assumptes que afecten directament la situació financera i la plantilla de la companyia. La venda d’Ediciones B i el pla de negoci presentat per la direcció i per Deloitte davant la banca són elements essencials que no es poden ignorar en el procediment de despenjament del conveni amb el qual l’empresa vol aplicar una rebaixa salarial salvatge. Per això és impresentable la resposta del director de recursos humans, Carlos Jiménez, a l’exigència d’informació del comitè tirant pilotes fora o admetent obertament que ell no en té ni idea de la negociació amb la banca ni de l’ERO que prepara el grup. Per tot això, considerem inexcusable que Asensio, Cordón i Carnal donin la cara per retirar la cortina de fum amb la qual intenten amagar els seus plans, ja que no és possible una negociació a cegues i amb la voluntat evident d’enganyar a la plantilla.

La direcció del Grup Zeta es burla de la plantilla
En l’última reunió mantinguda dins del procediment del despenjament, la direcció del Grup Zeta va fer un pas més en la seva actitud de menyspreu i burla a la plantilla amb el seu primer moviment des que va anunciar una rebaixa salarial del 21% fa ja gairebé dos mesos. Davant la insistència del comitè que l’empresa està obligada legalment a proposar mesures que suavitzin o evitin el despenjament del conveni, la resposta de Grup Zeta va ser baixar del 21% al 20%. Dos mesos per reduir la seva proposta en un punt i negant-se a atendre més de 20 peticions d’informació imprescindible i sense respondre a les mesures que va plantejar el comitè per reduir despeses i augmentar ingressos. Entre aquestes propostes hi ha aportacions irrenunciables de la propietat a la viabilitat del grup, com la reducció de la factura del lloguer i la devolució d’un crèdit pendent, així com una adequació de l’estructura de direcció, que segueix creixent.

Després de la reunió que va tenir lloc a Setmana Santa, el procediment del despenjament del conveni iniciat per la direcció es troba a l’espera de la convocatòria de noves trobades en el marc de la mediació prevista legalment dins de la penúltima fase abans d’un possible arbitratge. No obstant això, el comitè es ratifica en la nul·litat de tot el procediment de l’empresa davant la mala fe manifesta amb ocultació d’informació que s’ha anat filtrant i que mostren les seves veritables intencions en relació amb la plantilla. Per tot això, reiterem la recomanació que els treballadors compleixin escrupolosament la jornada prevista en el conveni de 7 hores i 12 minuts . Al mateix temps, us convocarem a una propera assemblea per analitzar l’engegada de les accions legals i mobilitzacions que siguin necessàries si l’adreça incompleix el conveni i el procediment de despengi i aplica de forma unilateral alguna rebaixa en la nòmina d’abril.

Barcelona, 21 d’abril de 2017