La primera reunió entre el Comitè d’Empresa de La Vanguardia Ediciones SL i la direcció, amb la mediació de la Inspecció de Treball, va finalitzar sense cap acord. La reunió havia de discutir l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) presentat recentment per l’empresa editora del rotatiu que afecta 90 treballadors (un 70% dels quals pertanyen a l’àrea d’administració). Davant la manca d’acord, els treballadors van concentrar-se davant l’edifici Torre Barcelona el dia 22 de juny i van desplegar una pancarta des de les finestres.

Un cop finalitzada la primera reunió el Comitè d’Empresa va elaborar un comunicat en el qual afirmen que “davant l’onada d’arguments jurídics que demostren que no té cap sentit presentar un ERO, els assessors de Garrigues han presentat una sèrie d’excuses sobre la racionalitat, la modernitat i la necessitat d’evitar duplicitats, per acabar dient que el Grup Godó a efectes laborals, no existeix”.

La representació del treballadors havia demanat la presència dels representants del Grup Godó ja que, tal i com havia exposat la direcció, l’objectiu últim de la reestructuració es traspassar funcions i personal de La Vanguardia a altres empreses del grup. El Comitè d’Empresa també havia demanat tot un seguit de documentació que considera necessària per acreditar l’ERO, com balanços consolidats, comptes de pèrdues i guanys, la relació de treballadors de cadascuna de les empreses del grup i el detall del transvasament de treballadors entre les empreses del Grupo Godó.

La inspecció de treball ha convocat una nova reunió el dia 25 de juny i el dia següent, se celebraran assemblees.