Carta oberta al president de la CCMA.

Senyor Brauli Duart, els treballadors del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio han decidit aquest migdia engegar un procés de mobilitzacions. La votació s’ha fet en assemblea i un 77% dels treballadors han decidit aprovar el pla de mobilitzacions proposat pel comitè, un 18% s’hi han manifestat en contra i un 4% han votat en blanc. En total, l’assemblea ha reunit 159 treballadors, un 38% de la plantilla, per sobre del que és habitual. Aquest pla de mobilitzacions consistirà en aturades parcials de 15 minuts que es comunicaran amb antelació.

Sabem que no som els únics que, en el context actual, hem patit retallades en els salaris i en els drets socials. Sabem, perquè així ens ho repeteixen contínuament, que aquestes retallades han arribat via decret de l’estat espanyol, en unes ocasions, i de la Generalitat, en d’altres. Sabem que la CCMA no pot viure aïllada i que rep les conseqüències d’una brutal crisi econòmica que està desmantellant l’estat del benestar i està perjudicant els treballadors del nostre país.

Senyor Duart, vostè NO és el responsable de la crisi però SÍ que té responsabilitats en algunes qüestions que també afecten Catalunya Ràdio i sobre les quals ha d’actuar de manera contundent:
– És la seva responsabilitat que a la CCMA es respectin els convenis i, per tant, que lapolítica salarial estigui regulada pels nostres textos legals: sense persones excloses i sense pactes individuals, amb salaris dignes per a tothom dins d’un conveni equitatiu i just.

– És la seva responsabilitat controlar la despesa, i no només la que afecta els salaris dels treballadors, sinó la dels alts càrrecs: ja no és moment de places de pàrquing gratuïtes, ni targetes de crèdit, ni cotxes oficials, entre d’altres.

– És la seva responsabilitat que una empresa pública, com la nostra, sigui transparent perquè la societat sàpiga on van a parar els seus diners: s’han de publicar tots els salaris, des del seu fins al de més baixa categoria. Però no només és important saber el cost salarial de tots els treballadors, també el cost de productores i empreses externes que presten els seus serveis a la CCMA. Ja fa temps que demanem aquesta informació de manera oficial, i sempre s’han negat a donar-nos-la. No és moment de foscor, sinó de transparència.

– És la seva responsabilitat que s’estudiïn les aportacions d’aquest comitè a l’elaboració del contracte-programa. Aquest va ser el seu compromís, però, encara avui, no sabem res del document que se li va presentar ara fa uns mesos.

– És la seva responsabilitat que Price Waterhouse escolti els comitès d’empresa abans de tancar l’informe de viabilitat. Aquest va ser el seu compromís i així és com es va fer en un estudi anterior. Ni ho han fet ni sabem en quin punt està l’informe.

Amb aquestes mobilitzacions li demanem que no sigui un director general que ocupa un seient i poc més. Demanem que sigui un director general valent que converteixi la CCMA en una empresa transparent, que s’atreveixi a dir amb veu forta el paper determinant que tenen els mitjans públics a la nostra societat, i que defensi la necessitat de mantenir la plantilla actual per mantenir el model.

Senyor Duart, els treballadors del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio li demanem que defensi la nostra empresa. No amb discursos teòrics i poc concrets, sinó amb accions determinants. Nosaltres, com a treballadors, volem una Catalunya Ràdio forta, de primera línia, entregada al servei públic com fins ara, transparent i oberta a la societat.

I vostè, senyor Duart, quina Catalunya Ràdio vol? Quina CCMA vol?

Comitè d’empresa de Catalunya Ràdio