Reunits avui en assemblea els treballadors de BCN Audiovisual, l’empresa del grup Lavínia que gestiona BTV i ara també la ràdio BFM, el comitè d’empresa ha explicat la informació de què disposa actualment sobre la creació d’aquesta ràdio, així com del Contracte-Programa entre ICB i l’Ajuntament per al període 2014-2017. La plantilla ha rebut positivament la creació del nou mitjà, que genera llocs de treball i consolida el projecte dels mitjans públics de la ciutat.

Els treballadors de BTV volem facilitar la posada en marxa de la ràdio, però no a qualsevol preu. En primer lloc, perquè molts departaments estan funcionant ja al límit de les seves possibilitats per fer una bona feina tant en televisió com a Internet. La suposada garantia que mai se’ns obligarà a treballar més enllà del nostre horari laboral no és suficient per a uns professionals als que ens importa el que fem dins d’aquest horari i als que prendre’ns seriosament la nostra feina ja ha començat a provocar-nos algunes baixes per ansietat.

En tot cas, l’empresa necessita modificar tots els nostres contractes per incloure-hi que prestem serveis per a Barcelona FM, a més de BTV. Des dels sindicats i el comitè d’empresa entenem que es tracta d’una modificació substancial, concretament de la clàusula primera, que defineix l’objecte del contracte. El comitè va decidir sotmetre aquesta consideració a l’assemblea de treballadors, que avui ha decidit per unanimitat no signar cap document amb la modificació contractual per incloure la prestació de serveis a l’emissora BFM, a l’espera de concretar la distribució de tasques que implicarà la ràdio per al personal actual de BTV i també fins que no es negociï la recuperació del poder adquisitiu perdut els darrers anys amb les congelacions i la retallada de 2013. (*)

La plantilla de BCN Audiovisual treballa per segon any consecutiu amb el sou retallat, després de tres anys sense actualitzar-lo amb l’IPC. Això ens està fent perdre milers d’euros i el Contracte-Programa 2014-2017 que està a punt d’aprovar l’Ajuntament no preveu el pressupost per recuperar aquestes retallades. Les al·legacions que hi hem presentat es resoldran a la Comissió de Presidència de l’Ajuntament que es reunirà dimecres, 16 de juliol, a partir de les 10 del matí. La sessió és pública i es convida a tothom a anar-hi. En funció de si en Comissió s’accepten o no les nostres al·legacions, una nova assemblea decidirà les properes accions a emprendre. El Ple que aprovarà definitivament el Contracte-Programa és el 25 de juliol.

Barcelona, 11 de juliol de 2014

(*) Resultat de la votació