El Fòrum d’Organitzacions de Periodistes insisteix igualment que és urgent legislar sobre els drets laborals dels periodistes

La IV Convenció de Periodistes d’Espanya se celebrarà al maig del 2005

El Fòrum d’Organitzacions de Periodistes es va reunir a Madrid el 23 de novembre en coincidència amb la celebració en el ple del Congrés dels Diputats del debat sobre el Projecte de llei d’Estatut del periodista professional (EPP). Davant la seva admissió a tràmit, amb el suport de gairebé la totalitat dels grups parlamentaris, el Fòrum felicita els legisladors i expressa la seva satisfacció per aquest pas que contribueix a reconèixer la feina de cinc anys de les organitzacions que l’integren.

La decisió de la cambra obre el camí cap a una regulació de la professió que permeti exercir el periodisme amb independència i al servei de la ciutadania com a titular del dret a una informació veraç i plural. El Fòrum també expressa el seu desig que la llei es tramiti amb la màxima diligència i compromet el seu suport perquè els legisladors puguin millorar tots els aspectes del projecte que ho requereixin. Al mateix temps recorda que, de manera paral·lela, s’haurien de tramitar les bases del projecte de drets laborals dels periodistes, sobre la situació de precarietat dels quals tots els grups parlamentaris també han estat d’acord.

En la mateixa reunió, el Fòrum ha disposat dur a terme una àmplia campanya de difusió entre els professionals amb els continguts i l’abast del projecte, labor que ha de culminar la seva primera etapa amb la celebració de la IV Convenció de Periodistes d’Espanya al maig del 2005.

El Fòrum d’Organitzacions de Periodistes està composat per l’Agrupació de Periodistes de CCOO, l’Agrupació General de Periodistes d’UGT, el Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Colexio de Xornalistas de Galícia, la Federació d’Associacions de la Premsa d’Espanya (FAPE) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)

Madrid, 29 de novembre del 2004

Traducció: Traduït traduit.com