El Sindicat de Periodistes de Catalunya dóna suport a la vaga convocada pel comitè d’empresa de La Vanguardia i per tots els treballadors del diari, davant dels incompliments constants i reiterats que està realitzant l’empresa.

És preocupant que acords que han estat ratificats davant de l’autoritat laboral siguin vulnerats sistemàticament per l’empresa. Davant d’aquesta actitud, els treballadors de La Vanguardia no poden acceptar les reduccions de plantilla encobertes que s’estan fent en tots els departaments de la companyia.

Pensem que aquesta manera d’actuar només porta a situacions de conflicte laboral que els treballadors no han desitjat, però que els han dut fins a una convocatòria de vaga degut a la postura intransigent de l’empresa i al no compliment sistemàtic dels acords.

També és preocupant la gestió que es fa del diari, amb decisions empresarials incomprensibles que estan perjudicant la bona marxa de La Vanguardia.

Els treballadors només volen un marc de confiança on les relacions laborals no es malmetin encara més per la manca de diàleg de l’empresa i per la inobservància dels acords a què ja es va arribar i que l’empresa mai no ha respectat.

Barcelona, 19 de maig de 2004