Voldríem no haver de fer enunciats tan obvis com reiterar la posició del Consell Professional contra els atacs a la llibertat d’expressió i de premsa, contra la violència com a recurs per imposar punts de vista i opinions, i contra el sectarisme, la intolerància i el dogmatisme.

Però en una setmana en què l’atac al missatger s’ha convertit en la manera a través de la qual grups de dogmàtics han expressat el que són ho hem de tornar a fer.

Els últims a patir-ho han estat els companys Enric Pinyol i Àlex Oró, reporters de la delegació de TV3 a Lleida, que juntament amb altres periodistes van ser colpejats, empesos, amenaçats i insultats mentre cobrien l’ocupació del rectorat a la Universitat de Lleida. Aquesta nit la delegació de TV3 de Lleida, entre d’altres, han estat atacats amb ous plens de pintura i guix diluït.

El Consell Professional condemna un cop més els atacs als informadors i demana a l’empresa que actuï contra els autors d’aquests atacs, perquè hem de dir alt i clar que no ho tolerem i perquè són una amenaça directa a la llibertat d’informar i d’expressió.

Ah! I continuarem portant càmeres i micròfons on creiem que els hem de dur.

Sant Joan Despí, 3 de juny del 2016