El corresponsal d’El Periódico de Catalunya a la comarca del Baix Llobregat, Xavier Adell, ha estat readmès en el seu lloc de treball després que la direcció del rotatiu el cessés en les seves funcions a causa de les pressions de l’alcalde de l’Hospitalet, Celestino Corbacho, arran d’uns reportatges sobre l’actualitat electoral per al 13-J. Els fets van succeir al final del mes de maig, als primers dies de la campanya electoral dels passats comicis municipals.
Adell va rebre el suport del conjunt dels periodistes que cobreixen la informació al Baix Llobregat i de l’assemblea de redacció del diari. Els corresponsals van denunciar en un comunicat públic firmat per més de 50 professionals de la comarca “les actituds demostrades reiteradament per polítics i alts càrrecs de determinats ajuntaments que pressionen sistemàticament les empreses de comunicació davant qualsevol informació que no coincideixi amb la seva opinió”. Els periodistes del Baix Llobregat afirmaven també que la mesura “és un atac directe a la llibertat d’expressió i coarta la nostra pràctica laboral quotidiana, ja que el fet de fer reflectir qualsevol realitat que no agradi a determinats equips de govern pot costar-nos el nostre lloc de treball”.
La redacció d’El Periódico va criticar l’actuació de la direcció del rotatiu i va considerar “fora de lloc la intervenció de l’alcalde de l’Hospitalet” i d’”injusta i desproporcionada” la decisió de l’empresa. L’SPC també va emetre una nota de suport al company Adell en la qual es rebutjaven les actituds caciquistes contra els informadors. Pel Sindicat, “el rerefons continua essent la desprotecció laboral dels corresponsals i els col·laboradors, que constitueix una veritable espasa de Dàmocles sobre la seva estabilitat i sobre la seva llibertat per informar”.
Tota la batalla en favor d’aquest periodista, que desenvolupa la seva tasca a El Periódico des de fa quare anys, ha servit per forçar El Periódico a fer marxa enrere i a reconèixer a la pràctica la relació laboral dels corresponsals. Si no fos així, com es pot sancionar amb una falta greu -així qualifica l’empresa l’actuació del seu corresponsal- una persona que no està en plantilla?