Al llarg d’aquest mes d’octubre, els treballadors de Marca, La Gaceta de los Negocios i Dinero han protagonitzat protestes en defensa de les condicions laborals i de l’estabilitat en l’ocupació. Així, el 90% de la plantilla de Marca va secundar el dia 11 la vaga convocada per l’assemblea dels treballadors del diari per protestar contra el bloqueig provocat per l’empresa de les negociacions d’un conveni col·lectiu que els equiparés en condicions laborals amb la resta dels seus companys d’El Mundo i altres empreses filials de l’antiga Unedisa on ja s’han signat aquestes millores. Aquesta situació ja porta dos mesos. El dia 11 d’octubre, el diari Marca va sortir al carrer sense les seves pàgines habituals i amb un tractament informatiu que podia semblar ofensiu als seus lectors habituals. Els treballadors del rotatiu reclamen l’equiparació amb les condicions vigents a Unedisa, que va adquirir Recoletos a l’abril de 2007, de qui depenia el rotatiu esportiu. Transcorreguts vuit mesos des que es van iniciar les converses per a renovar el conveni, el comitè d’empresa i la redacció de Marca han arribat a la conclusió que Unidad Editorial intenta mantenir-los com a «treballadors de segona» dintre de la seva nova companyia.

L’empresa argumenta les dificultats que travessa el sector per no cedir en les seves posicions però, segons les dades de l’Estudi General de Mitjans, Marca manté més de 2.6 milions de lectors, amb una pujada de més de 50.000 des de l’última onada i gairebé un 12% superior en relació a l’any anterior, a més de mantenir una bona presència de publicitat. Així mateix, Marca mostra any rere any importants beneficis i l’actual no serà una excepció tot i el descens general en els ingressos per publicitat.

D’altra banda, els treballadors del Grup Negocios i Ediciones Intellige, empreses editores de La Gaceta de los Negocios i Dinero, van secundar el 10 d’octubre passat la primera vaga convocada amb motiu de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) presentat per l’empresa el 25 de setembre passat. L’ERO persegueix l’acomiadament de poc més de la meitat de la plantilla. Tot i les pressions exercides sobre els responsables d’algunes seccions, la vaga va ser secundada pel 90% de la plantilla. El motiu de la convocatòria és bàsicament la falta de diàleg per part de l’empresa per arribar a un acord. L’empresa ha comunicat al comitè d’empresa que vol prescindir de 59 treballadors dels 126 que integren la redacció, i els ofereix una indemnització de 24 dies per any treballat, fins a un màxim de 16 mensualitats.