Jim Boumelha, president de la Federació Internacional de Periodistes (FIP), a la qual pertany la FeSP, s’ha dirigit a tots els sindicats membres apel·lant a què defensin els periodistes en la zona de Gaza. El president de la FIP expressa que «la profunda alarma de la FIP per la seguretat dels periodistes palestins i els seus col·legues a la franja de Gaza, després de nombrosos atacs per part d’Israel dirigits a periodistes i mitjans d’instal·lacions i equip. Fins a la data, cinc periodistes han estat morts com a resultat directe dels atacs israelians. Mitjans de comunicació, els seus equips i instal·lacions han estat atacats i destruïts.»

Per respondre a les necessitats dels membres del Sindicat de Periodistes Palestins a Palestina, la FIP considera que «s’han d’adoptar mesures concertades contra l’intent deliberat d’intimidar els mitjans de comunicació que estan presents a Gaza en moments que Israel ha imposat la prohibició que els periodistes estrangers penetrin a la zona. Aquesta situació viola els drets dels nostres col·legues que tracten de cobrir el conflicte i posa en risc als quals treballen en Gaza.»

A la FIP li preocupa que la situació de la seguretat dels periodistes a Gaza empitjori, sense una acció concertada i unificada per a denunciar les violacions dels drets dels periodistes a Gaza i es mobilitza l’opinió mundial per al canvi en la situació. La FIP ha efectuat una crida al Secretari General de Nacions Unides perquè investigui i prengui accions sobre la situació crítica dels mitjans de comunicació i els atacs dels periodistes. A tots els afiliats de la FIP «els prego enviar una carta en aquests termes al senyor Ki-Moon.»

A més, la FIP proposa la creació d’un grup de suport en defensa dels periodistes a Gaza –Comitè de Defensa de Periodistes de Gaza– per promoure noves accions de solidaritat, que incloguin l’enviament d’assistència humanitària als nostres col·legues sobre el terreny, i exigir la investigació de totes les violacions del dret internacional humanitari, especialment el dret a la protecció dels periodistes, consagrat a la Resolució 1738 del Consell de Seguretat de 23 de desembre de 2006.

La FIP considera que és urgent l’enviament de material als seus col·legues a Gaza per augmentar la seva seguretat. Les donacions al Fons de Seguretat per ajudar a proporcionar més ajuda humanitària a les víctimes de la violència han d’enviar-se a:
Gaza Journalists Defence,
IFJ Safety Fund
a/c BE64 2100 7857 0052, Swift Code: GEBABEBB, Fortis Bank, Rond Point Schuman 10, 1040 Brussels

La FIP fa una crida a tots els seus afiliats a unir-se a aquesta comissió i donar suport l’apel·lació de la FIP a les organitzacions internacionals i regionals per adoptar mesures immediates per detenir els atacs als mitjans de comunicació a Gaza.