La FeSP considera desproporcionada la condemna un guionista i un dibuixant de la revista El Jueves

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) respecta la sentència que condemna un guionista i un dibuixant de la revista El Jueves per injúries a la Casa Reial Espanyola, però considera que la resolució demostra que la justícia espanyola necessita ajustar-se als temps actuals.

La sàtira és una de les formes històriques de la crítica i està arrelada en la tradició periodística espanyola; creiem que, un cop més, aplicar-hi la llei pura i dura revela el desconeixement d’aquesta realitat i no ajuda a conduir la societat espanyola pels camins de la llibertat democràtica.

Mesos enrere totes les organitzacions periodístiques, intel·lectuals i dirigents polítics d’Espanya van criticar amb duresa l’atac que rebien els autors d’unes vinyetes en altres latituds i vam titllar aquelles reaccions fora de tota raó de convivència democràtica. No ens imaginàvem el que poc trigaríem en trobar-nos en una situació similar dins de les nostres fronteres.

No obstant això, no és menys cert que l’autoritat judicial no ha fet sinó que aplicar el seu criteri, cert que subjectiu, recorrent a la legalitat vigent; per tant, el que correspon és que els legisladors corregeixin els criteris legals que permeten sancions d’aquest tipus que considerem equivocades de país i de segle.

14 de novembre de 2007