Recursos Humans de TVC castiga la treballadora, tot i que el jutge dicta acomiadament improcedent

A Elisa Anechina, dissenyadora gràfica a TV3 des de 1984, i en excedència fins el 1989, no se li va concedir plaça a TV3 tot i que hi tenia dret legalment. Contractada temporal a partir del 2004, i adscrita a La Nit al Dia els darrers anys, va reclamar judicialment el seu dret a la plaça fixa. La resposta de RR.HH. va ser l’anul.lació dels contractes previstos per a l’estiu del 2006.

Una sentència va declarar l’acomiadament nul, i va haver de ser contractada, fins al dia d’avui. Però RR.HH. va presentar recurs, que va declarar novament l’acomiadament no justificat, però amb la qualificació d’improcedent, que no obliga l‚empresa a la readmissió.

Com que RR.HH. considera delicte de lesa traïció acudir als tribunals, encara que sigui per defensar els drets vulnerats, ha optat per acomiadar la companya, de la qual no pot tenir cap queixa, i que gaudeix de l’apreci dels seus companys de departament i dels informatius de TV3.

Considerem la mesura totalment arbitrària, digna d‚una concepció arcaica de l’autoritat, i contrària al discurs de la Direcció General de la Corporació de millorar les relacions amb el personal de l‚empresa. Reclamem per tant la readmissió de la companya, que defensarem davant les instàncies que calgui, i cridem a la mobilització en defensa del lloc de treball. Començant per l’Assemblea convocada dilluns 29 pel comitè d’empresa a les 16,30 h. i seguint per les iniciatives que decidim per revocar l’acomiadament.

Sant Joan Despí, 28 d’octubre de 2007