El Sindicat de Periodistes de Catalunya dóna suport als treballadors i treballadores de l’Agència EFE a Catalunya que han secundat avui una vaga de dues hores en protesta per la decissió de l’empresa de contractar personal extern mentre s’està aplicant un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) que contempla l’acomiadament d’un 20 per cent de la plantilla a tot l’Estat.
La vaga ha estat secundada per un 80 per cent de la plantilla de la delegació d’EFE a Barcelona i ha suposat la paralització total del servei d’EFE-Comarques, EFE en Català, EFE-Televisió, EFE-Esports i el departament de fotografia, a més de ser seguida per una àmplia majoria dels treballadors i treballadores del servei d’informació en castellà.
El SPC denuncia també el fet de què la direcció de l’empresa hagi utilitzat durant les dues hores de durada de la vaga (de 12.00 a 14.00 hores) a becaris per elaborar les informacions que els redactors i redactores s’ han negat a cobrir, com per exemple la roda de premsa del Consell Executiu de la Generalitat.
Barcelona, 14 desembre 1999