Els companys de Telemadrid estan portant una lluita per salvar la televisió pública de la Comunitat autònoma de Madrid davant l’incompliment reiterat del conveni, la mala gestió de l’empresa basada en externalitzacions i contractació de serveis injustificats i la manipulació informativa crònica, com per exemple, fent-se ressò de les teories sobre la suposada conspiració de l’11-M.

Davant d’aquests fets tan greus, el comitè d’empresa va declarar una vaga de 24 hores el 5 de desembre passat. La direcció va intentar impedir-la reforçant el servei de seguretat i cridant la policia nacional. Els guardes jurats contractats per la direcció van perseguir i colpejar els membres del comitè de vaga un dels quals va ser agredit de forma acarnissada i es troba encara de baixa mèdica.

El dia que la direcció va convidar a la copa de Nadal els treballadors li van retreure el comportament que va tenir durant la vaga, i no va ser precisament un acte de pau i cordialitat. Arran d’això la direcciò va obrir un expedient a quatre membres del comitè de vaga. I posteriorment, per una roda de premsa on es va presentar la campanya salvemos Telemadrid, va obrir un expedient al president del comitè d’empresa. Divendres passat la direcció va presentar la resolució de l’expedient, va acomiadar un exdelegat sindical de la CGT i va imposar dos mesos de suspensió de sou i de feina al president i a un altre membre del comitè.

Per tots aquests fets, el comitè d’empresa de TV3 manifesta el seu suport incondicional als treballadors i al comitè de Telemadrid, i el rebuig més ferm a l’actuació de la direcció per utilitzar mètodes violents en el conflicte, i al govern de la Comunitat de Madrid, del PP, per la instrumentalització que fa en benefici propi d’un servei públic.

Sant Joan Despí, 6 de febrer de 2007