Els pròxims 16 i 17 de maig el Sindicat de Periodistes d’Andalusia acollirà a Espartinas (Sevilla) el II Congrés de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP). Sota el lema Salvem el periodisme, a la jornada del dissabte, el debat serà obert a tota la professió periodística, amb la idea que els suggeriments que s’aportin siguin traslladats al si del debat programàtic de la Federació.

Aquest es desenvoluparà al matí del diumenge entre els delegats de cada sindicat federat. A la mateixa jornada també se sotmetrà al Congrés l’informe de gestió de la Junta Executiva Federal sortint i l’elecció de la nova direcció per als pròxims quatre anys.

El II Congrés de la FeSP ratificarà la transcendència d’una organització estatal que integra prop de 3.000 professionals de la comunicació, i amb delegats a les empreses que representen a més de 20.000 treballadors de la comunicació de tot Espanya.

El congrés comptarà amb la presència de membres de les executives dels sindicats de periodistes de Portugal i França i la ponència sobre el futur del sindicalisme periodístic estarà a càrrec del Secretari General Adjunt de Federació Internacional de Periodistes (FIP), a la qual pertany la FeSP.

Salvem el periodisme
Dignitat professional = Informació de qualitat

II Congrés de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)
16 i 17 de maig de 2009.
Centre Santa Ana, Espartinas – Sevilla
Dissabte 16 de maig
9.30:
Acreditació dels delegats al Congrés
10.00: Obertura del Congrés a càrrec de l’Alcalde de Espartinas, D. Domingo Salado Jiménez i del Conseller d’Ocupació de la Junta d’Andalusia, D. Antonio Fernández García.
10.15: Qui paga la crisi als mitjans de comunicació?
José Navarro, periodista de Midi Libre. Membre de la Junta Executiva Nacional del Syndicat National des Journalistes – SNJ.
10.45; Defensa dels llocs de treball davant els canvis tecnològics.
Polivalències i periodistes multimèdia.

Ponent: Jairo Morga Manzanares, coordinador del Sindicat de Professionals de la Informació de La Rioja – SPIR.
Debat i propostes. Modera: Guillermo Polo, adjunt a la secretari d’Organització del Sindicat de Periodistes d’Andalusia – SPA. Membre del Comitè d’Empresa d’RTVA.
11.45: La formació dels periodistes. Estudiants en pràctiques, Bolonya i precarietat.
Ponent: Francisco Sierra Caballero, degà de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Sevilla.
Debat i propostes. Modera: Xurxo Salgado, secretari general del Sindicato de Xornalistas de Galiza – SXG.
13.00: Els nostres deures i drets. Obstacles per a la regulació professional i laboral dels periodistes.
Ponent: Dardo Gómez, secretari d’Organització de la Federació de Sindicats de Periodistes – FeSP
Debat i propostes. Modera: Paco Terrón, secretari d’Acció Sindical del Sindicat de Periodistes d’Andalusia – SPA.
16.00: Veritat i ficció dels mitjans de comunicació davant la crisi. El paper dels sindicats.
Ponent: Agustín Yanel, secretari general del Sindicat de Periodistes de Madrid – SPM. President del comitè d’empresa del diari El Mundo.
Debat i propostes. Modera: Ramón Espuny, president del Sindicat de Periodistes de Catalunya – SPC.
17.00: El futur del sindicalisme periodístic davant els nous reptes en la producció.
Ponent: Paco Audije, secretari general adjunt de la Federació Internacional de Periodistes – FIP
Debat i propostes. Modera: Lola Fernández, secretària general del Sindicat de Periodistes d’Andalusia – SPA.
18.00: Lectura de les mocions. Debat i resolucions

Domingo 17 de maig
Ordre del Dia
10.00: Obertura. Elecció de la mesa del Congrés
– Proposta de reglament del Congrés
– Informe dels sindicats de la FeSP
1. Informe de gestió de la Federació de Sindicats de Periodistes – FeSP
Enric Bastardes, secretari general de la FeSP
Debat i resolució
2. Lectura de les resolucions proposades per a la seva incorporació al projecte FeSP.
3. Proposta del projecte de la FeSP para el període 2009-2013.
4. Elecció de secretària/o i sotssecretària/o de la FeSP per al període 2009-20013.
Proclamació dels càrrecs electes.
5. Salutación de les organitzacions convidades.
14.00: Tancament del II Congrés de la FeSP a càrrec de la nova Secretaria General de la Federació de Sindicats de Periodistes – FeSP