Des de fa més de 30 anys, els professionals de Catalunya Ràdio ens esforcem per donar un servei públic plural i de qualitat. Per molts oients, els programes i serveis informatius del mitjà s’han convertit en un referent, pel seu rigor i el seu valor afegit. I amb un criteri que s’imposa per sobre de tot. El del respecte.

Tothom pensa el mateix? Possiblement, no. Tothom pot criticar i qüestionar la línia editorial d’un programa, com es fan les entrevistes, com es tracten els temes a Informatius? Sens dubte. I com a servei públic, així ho hem d’entomar. Però, si us plau, amb respecte.

Exactament el mateix respecte que hem demostrat per totes les sensibilitats. Només demanem que se’ns tracti igual. Una petició que traslladem, directament, als representants dels partits polítics i, específicament, al diputat de Ciutadans Joan Carles Girauta, que ha llançat greus acusacions contra l’emissora.

Fa molt temps que es diuen i s’escriuen moltes coses dels mitjans públics catalans. Però aquest cop s’ha arribat massa lluny. Sempre estem sota el prisma de l’opinió pública. I així ha de continuar sent. I de la mateixa manera que ens plauen les lloances, acceptem les crítiques més punyents. I les utilitzem per debatre, reflexionar i millorar.

Però això sí, les crítiques fetes des del respecte, contrastades i, si pot ser, constructives. Perquè el que volem, no en dubteu ni mig segon, és millorar el producte i fer que els catalans, tots, se sentin seva aquesta ràdio.

No podem negar que hi ha imponderables que, malauradament, sobrepassen la immensa majoria dels professionals dels mitjans públics. I que lluitem per capgirar-ho. L’exemple més recent, a la ràdio mateix. Celebrem que després de mig any sense director ara en tinguem un. I que a més sigui periodista. Per això li hem desitjat sort. Però rebutgem el procediment. Discrepem del model polititzat d’elecció de càrrecs a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Unes discrepàncies que no amaguem. I que expressem amb contundència. Però sempre sense provocar, sempre amb diàleg i, sobretot, amb respecte.

Perquè els que més s’acarnissen amb Catalunya Ràdio han de saber que ens podem equivocar més o menys, però que, mani qui mani, els professionals actuem amb criteri periodístic. I saben, perquè ells en fan ús, que els nostres micròfons sempre estan oberts a tothom. Només faltaria. Amb respecte recíproc, això sí.

Moltes gràcies.

Barcelona, 2 de febrer del 2016