La crisi dels Informatius de Telecinco ha tingut finalment el seu esclat amb la substitució de Juan Pedro Valentín per Pedro Piqueras. Amb Valentín ha sortit també Fran García, president d’Atlas (productora de continguts audiovisuals de Telecinco, responsable de l’elaboració dels Informatius, programes i del Servei d’Agència). Però les repercussions en els treballadors ja s’havien fet sentir amb la negociació d’un conveni a la baixa a finals d’any i amb la limitació de les renovacions dels contractats per ETT. I això quan la cadena en el seu conjunt ha tingut rècord de beneficis el 2005.

Fins ara, els contractes per ETT (un 40% de la plantilla d’Atlas, segons el comitè d’empresa) es renovaven per sis mesos, però el desembre les renovacions tenien data de 31 de gener, és a dir, únicament un mes. A aquest fet cal afegir els acomiadaments que es van produir a les edicions de l’Informativo, a mesura que aquestes anaven minvant (l’informatiu nocturn ja només consisteix en una sèrie de titulars). Els companys en aquesta situació, que en molts casos porten anys a Telecinco, encara no saben què els espera el dia 31 de gener: si se’ls oferirà un altre contracte precari d’un mes a través de l’Empresa de Treball Temporal o si se n’aniran al carrer.

Traducció: Traduït traduit.com