El congrés mundial de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) es va tancar a Cadis amb la renovació de càrrecs i l’aprovació de resolucions. En el congrés van participar 320 delegats de sindicats de més de 100 països entre ells la FeSP (de la què és membre l’SPC).

Pel que fa a les resolucions adoptades, destaca la decisió de posar en marxa una campanya de sensibilització sobre els drets d’autoria dels periodistes; es considera que el seu reconeixement no és un fre a la circulació de la informació, com argumenten les empreses, i que són un dret humà fonamental.

Els delegats van condemnar la decisió de les empreses de reduir les plantilles com la única manera d’afrontar la situació actual del mercat així com la incapacitat dels grans grups per obtenir rendibilitat econòmica amb els nous suports tecnològics.

Alguns participants van posar de manifest que l’ús indiscriminat de la polivalència, entesa no com la multicapacitat del periodista per respondre a diferents suports sinó com la seva utilització simultània, qüestiona la qualitat de la informació.

D’altra banda, es va valorar positivament la fixació de quotes de participació per a les companyes periodistes en els organigrames dels sindicats i es va dissenyar un plad’actuacions perquè la FIP el desenvolupi en el termini de tres anys.

La important participació dels països d’Àfrica i Llatinoamerica i la seva visió de la necessitat d’entendre la informació com un dret de la ciutadania i de garantir el seu exercici, van ser alguns dels temes destacats del congrés.

El càrrecs renovats de la FIP són els següents:
Jim Boumelha, president. NUJ, Gran Bretanya i Irlanda
Mjahed Younouss, vicepresident primer. SNPM, Marroc