Aquest pròxim diumenge 1 de Maig, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) participarem en les tertúlies de la Casa de la Premsa, que aquesta associació organitza tots els primers diumenges de mes en aquest espai. Coincidint amb l’1 i el 3 de maig –Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa respectivament– l’entitat destinarà la sessió d’aquest primer de maig a parlar de llibertat de premsa i com aquesta queda condicionada per les condicions laborals amb què treballen els i les professionals de la informació.

Conjuntament amb l’SPC hi haurà representants d’altres entitats periodístiques que conversaran amb els veïns del Poble Sec que assisteixin a l’acte. L’objectiu és que ciutadania i periodistes dialoguin sobre aquestes qüestions en un espai que, en el futur, quan es culmini la rehabilitació arquitectònica de la Casa de la Premsa, tindrà en aquesta qüestió una de les seves línies d’activitat. El sindicat sempre ha celebrat aquestes dues dates conjuntament perquè entenem que es tracta de les dues cares de la mateixa moneda. Així ho hem explicat en el manifest que hem fet públic avui sobre aquesta commemoració.

Celebració de l’1 i el 3 de Maig
Dia: Diumenge 1 de maig