Maniobres d’amagat per imprimir diaris en altres rotatives. Davant les votacions majoritàries de comitès d’empresa i assemblees de redaccions de diaris, i davant el fet que en moltes d’elles hi ha hagut un gran seguiment de la vaga convocada per avui, com a preludi de la vaga general de demà a tot Espanya, els empresaris de premsa han volgut eludir i minimitzar la voluntat de protesta dels seus empleats, i han tancat les edicions entre les quatre i les sis de la tarda, per tal de dur a impressió una part del producte, en molts casos elaborat per càrrecs directius i intermitjos de les redaccions, a una hora completament inhabitual, per evitar intents d’impedir aquesta maniobra.

Així ha succeït amb La Vanguardia, El Periódico, l’Sport o El País, que han habilitat mètodes rocambolescos per fer arribar les pàgines que han aconseguit maquetar. Per això un nombrós grup de treballadors en vaga han anat a la rotativa CRE-A, a la zona Franca de Barcelona, que habitualment imprimeix La Vanguardia per impedir que, a més d’aquest diari, imprimís El Periódico, l’Sport o El País, els tallers dels quals han fet vaga.

A hores d’ara els continguts confeccionats en aquests altres diaris poden haver anat a parar a altres rotatives, algunes llunyades de Barcelona.

L’SPC critica aquestes maniobres que busquen més l’aparença de treure el diari al carrer que garantir el dret a la informació de la ciutadania, lesionat pel fet que els lectors trobaran a les pàgines que puguin sortir al carrer notícies poc actualitzades.

El sindicat reconeix l’esforç dels vaguistes del sector per fer palesa la protesta contra una reforma laboral que agreujarà les condicions de defensa dels professionals contra la temptació d’acomiadaments i de reduccions de plantilla per part dels empresaris.

Igualment traslladem als informadors que faran vaga aquest dimecres el suport de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) a la jornada de vaga també al sector de la comunicació. La Federació aplega centenars d’organitzacions sindicals de periodistes de tot el món, i representa més de 600.000 informadors.

Barcelona, 28 de setembre de 2010