La concentració convocada avui a la plaça de Sant Jaume per CCOO, UGT, SPC i UPIFC amb motiu de la vaga general ha aplegat més de 300 periodistes, la majoria dels quals treballadors de mitjans escrits ja que la premsa escrita la fa un dia abans. L’objectiu que els diaris facin la vaga el dia anterior és que el dia que la fa tothom no es distribueixi cap exemplar.

A l’acte hi han intervingut representants de les tres organitzacions convocants. El president de l’SPC, Ramon Espuny, ha recordat que els periodistes són treballadors assalariats que treballen per a la dret a la informació de la ciutadania i que defensar les condicions laborals és defensar la qualitat de la informació. Espuny ha recordat el suport que la Federació Internacional de Periodistes (FIP) ha donat a les mobilitzacions dels periodistes de l’Estat espanyol.

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, ha denunciat els intents de moltes empreses –també de mitjans de comunicació– de coaccionar la voluntat dels treballadors de secundar la vaga general.

Els dirigents sindicals han explicat que diverses empreses periodístiques estan intentant imprimir els diaris “contra la voluntat de les assemblees de treballadors” recorrent a altres rotatives. En el darrer any, als mitjans de comunicació s’han destruït més de 3.500 llocs de treball a l’Estat espanyol, un miler dels quals a Catalunya.