Els treballadors de La Vanguardia, El País-Catalunya, El Punt i l’Avui han decidit en assemblea adherir-se a la vaga general, i se sumen així a la llarga llista de professionals que han decidit secundar la vaga.

Dies abans ja s’havien pronunciat els comitès d’empresa i els treballadors de: Sport, Ediciones Reunidas, Antena Local, XAL, BTV, Diari de Tarragona, Regió 7, COM Ràdio, El Triangle, Societat Municipal de Terrassa (TV i Ràdio), Grupo Zeta, EFE-Catalunya, l’ACN i Ràdio i TV L’Hospitalet i 25 TV. I totes les empreses de la CCMA : TV3, Catalunya Ràdio, Interactiva, Activa Multimèdia i l’ens CCMA.
En l’àmbit estatal ho han fet el Comitè General Intercentres de RTVE, l’Intercentres d’EFE, els comitès del grupo PRISA (El País) i els d’Unidad Editorial (El Mundo), Público, Marca, Comitè Intercentres Cadena Ser, Comitè Intercentres Onda Cero, Comitè Intercentres Cadena Cope i Unedisa Telecomunicaciones (Veo7).

El 29 de setembre (el 28 per a la premsa escrita) hi haurà una jornada de vaga general contra una reforma que suposa una dura retallada de drets laborals.

En el cas dels mitjans de comunicació, aquestes mesures agreugen la situació de precarietat en què es troben la majoria dels professionals i que són aprofitades pels empresaris per poder acomiadar més personal, amb més facilitat i de manera més barata.

La reforma laboral no servirà per crear ocupació, facilita i abarateix l’acomiadament, reforça el poder empresarial per modificar unilateralment les condicions de treball i privatitza la gestió de la desocupació.

A més, s’anuncien noves retallades en matèria de jubilació i Seguretat Social, i en temes de caràcter social. Al sector dels mitjans de comunicació la reforma l’afecta de ple.