El periodista treballa a l’emissora La Tele, i cobria com a professional els fets del 27 de maig al voltant del Parlament

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) demana a l’Audiència Nacional que arxivi el cas que manté obert contra el periodista Antoni Dolz, afiliat al sindicat, a qui atribueix el delicte “d’atemptat contra les institucions de l’Estat” arran dels fets que va haver-hi el 27 de maig a l’entrada del Parc de la Ciutadella. L’SPC creu en la versió de Dolz que ja va expressar en la seva compareixença davant el jutge Eloy Velasco, segons la qual en el moment dels fets treballava per a La Tele –una televisió local de Barcelona que impulsa l’Assemblea de la Comunicació Social (ACS)– lluint el corresponent braçal acreditatiu d’informador, fet que les imatges que se li van mostrar, i on apareixia, confirmen. És per això que demanem que aquest cas sigui sobresegut, tal com plantejarà aquesta setmana l’advocat d’ofici que ha assistit el company Dolz

El sindicat lamenta que l’únic argument esgrimit per acusar Dolz sigui l’afirmació d’una parlamentària catalana que assegura que “es va sentir intimidada per la càmera fotogràfica” del company. Però Dolz no duia cap càmera fotogràfica, sinó una de vídeo. I entenem una confusió en un moment de tensió però sorprèn la magnitud d’aquesta equivocació.

L’SPC denunciarà qualsevol agressió contra representants les institucions democràtiques, però considera que en aquest cas no hi ha elements que impliquin el company en cap acció delictiva. També reiterem la condemna a la utilització d’imatges de vídeo no emeses, recollides de diferents televisions per mandat judicial, com a prova de càrrec contra els manifestants ara imputats. Això no fa més que incrementar les dificultats dels informadors, la missió dels quals és explicar el què passa, i no aparèixer a ulls dels manifestants com a agents al servei de la policia.

Igualment volem expressar la nostra queixa per la reiteració de fets com els de dijous 6 d’octubre a la Ciutat de la Justícia a Barcelona, on l’acció desmesurada dels agents dels Mossos d’Esquadra va dificultar la tasca dels professionals de la informació que cobrien la presentació voluntària davant el jutge de guàrdia d’altres implicats en aquest afer.

Barcelona 11 d’octubre de 2011