La direcció de Catalunya Ràdio ha decidit prescindir de la trentena de corresponsals desplegats per totes les comarques catalanes i implantarà, a partir de l’1 de maig, un nou model de cobertura del territori. El model que ara es liquida és un dels trets distintius que han tingut les emissores de la Generalitat des de la seva fundació ara fa 30 anys. Un model que ha garantit que el grup d’emissores de Catalunya Ràdio hagi estat fins ara l’emissora de referència en la informació de tot el territori del nostre país.

Els col•laboradors territorials han estat, durant aquests 30 anys, també treballadors de Catalunya Ràdio. No es pot entendre la informació a les nostres emissores sense el seu paper. Han fet una feina exemplar, sense límits horaris i amb precarietat laboral. Se’ls ha exigit tant o més que a la resta i han respost amb una entrega inqüestionable. El comitè d’empresa i el consell professional volem reconèixer la feina que han fet i ens posem a la seva disposició per a tot allò que necessitin.

La direcció de Catalunya Ràdio prescindeix d’un model contrastat i eficaç i en planteja un altre que podria suposar un estalvi de 125.000 euros, el 0,35% del pressupost del 2013. Però el nou model també genera interrogants, com ara si els quatre treballadors que ampliaran la xarxa interna actual podran fer la mateixa feina que la trentena de corresponsals que treballaven fins ara.

Aquesta decisió posa de relleu que la CCMA no vol mantenir el model actual, sinó fer-ne un de nou que, ara com ara, es presenta pitjor que el que tenim. El comitè d’empresa i el consell professional exigeixen a la direcció de Catalunya Ràdio que mantingui la qualitat de la informació territorial tal com ha estat fins ara.