Els treballadors de l’ACN han convocat dos dies de vaga, del 8 al 10 d’abril, per protestar contra la decisió de l’empresa de retallar el pressupost de 2013 que suposarà l’acomiadament d’un número indeterminat de treballadors. Els treballadors també han decidit que el dijous 4 d’abril els teletips de l’agència no inclouran talls de veu, ni vídeo ni fotografies.

Els treballadors han decidit en assemblea exigir a la direcció que obri “immediatament una taula de negociació amb el comitè per estudiar mesures alternatives que evitin l’acomiadament de personal de la plantilla”.

Recorden que ja porten dos anys de “retallades continuades” i que “l’esforç” dels treballadors ha suposat que el pes dels salaris bruts en el pressupost s’hagi reduït en 30 punts en només un any.

A més, el comitè d’empresa ha anunciat que els treballadors es reserven la “possibilitat” de noves mobilitzacions en el cas que la direcció “mantingui la seva postura de no permetre la participació del comitè en una taula de negociació real per evitar una nova reducció de plantilla”.