Sempre és una bona notícia que s’obrin corresponsalies i s’ampliï la cobertura del territori, però no estem gens d’acord amb la manera com s’ha fet aquesta vegada, amb una sola persona per a dos mitjans. Creiem que repercutirà negativament en la qualitat de la informació i en la possibilitat de fer treball de camp i reportatges de proximitat. Correm el risc de reduir la presència a l’estranger a un periodista fent el paper de “bust parlant”.

A més, no s’han tingut en compte els mitjans tècnics ni humans necessaris –com OPIs i productors– per fer una informació de la qualitat que sempre s’ha exigit a TV3 i a Catalunya Ràdio; uns recursos humans que haurien d’alleugerir la càrrega de feina del corresponsal.

La delegació unificada de París es va posar en marxa com una prova pilot. Lamentem que, ara, el model de corresponsalies unificades s’estengui sense haver tingut en compte aquesta experiència i els problemes que s’han generat. Les solucions que la direcció aporta per a aquests problemes són les mateixes de llavors –enviar un reforç quan l’actualitat ho requereixi i una llista de prioritats– i no s’han aplicat sempre que ha fet falta.

És un error voler donar una imatge de creixement, un missatge positiu, sense dotar-lo dels mitjans adequats per garantir el servei públic i una informació de qualitat.

17 de setembre del 2014