El diari La Vanguardia s’ha fet enrere de la proposta que havia fet –donant-li, això sí, forma de concurs– que estudiants treballessin gratis durant les festes de La Mercè cobrint alguns dels actes que es faran a la ciutat. Els responsables del rotatiu van anunciar aquesta pensada a inicis del mes d’agost i davant l’allau de protestes que hi ha hagut des de diferents àmbits i també internes per part del comitè d’empresa i del consell professional, s’ha hagut de desdir, segons van comunicar fa pocs dies als representants dels treballadors.

Entre les veus que van denunciar aquesta iniciativa va haver-hi la de l’SPC que també va criticar durament les universitats catalanes amb estudis de periodisme i comunicació audiovisual –públiques i privades–que van mostrar-se predisposades a col·laborar amb una operació que suposava una gravíssima vulneració de les normatives laborals. En el comunicat que es va fer públic llavors es deia que aquestes facultats «fa anys que en teoria són conscients de les dificultats d’absorció per part del sector de l’excés d’oferta en aquestes carreres, com també de la utilització fraudulenta de la figura de l’estudiant en pràctiques per cobrir llocs de treball». El sindicat celebra que aquest disbarat finalment no s’hagi consumat i espera que les universitats, en futures ocasions, no es prestin a actuacions laboralment tan deshonestes com aquesta.