Avui dimecres 17 de maig, els treballadors de l’Sport han tornat a la feina i s’han trobat que la direcció del diari ha convertit la redacció en una espècie d’Estat policial. Per decisió personal del director general de l’editora del diari, David Casanovas –tal com ell mateix ha reconegut davant el comitè d’empresa–, agents de seguretat s’han passejat per la redacció en una clara mostra d’intimidació o coacció per part de l’empresa després que la plantilla exercís el seu dret constitucional a fer vaga.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) comparteix les crítiques dels treballadors de l’Sport a aquesta decisió i exigeix la retirada immediata d’aquesta mesura i la desaparició dels agents de seguretat de les dependències del diari. El comitè d’empresa ha impulsat una recollida de firmes entre el personal del rotatiu per denunciar aquesta situació.

En aquest escrit s’afirma que «després de 38 anys d’existència i, coincidint amb el dia immediatament posterior a les dues jornades de vaga del 15 i el 16 de maig de 2017, els treballadors de l’Sport ens hem trobat amb dos guàrdies de seguretat dins de la redacció. Volem fer constar que considerem aquesta decisió com a una mesura de coacció i intimidació a les nostres llibertats sindicals, laborals i individuals». De fet, la presència d’agents de seguretat, encara que siguin privats, és una escena que és més pròpia d’una dictadura que d’una democràcia.

A banda d’aquesta decisió, l’empresa també ha implementat altres mesures internes de pressió als treballadors que en res ajuden en la seva tasca laboral i que, per tant, van en perjudici del producte. En aquest sentit, l’SPC reclamem la retirada de totes les actuacions intimidatòries de l’empresa i que, en canvi, treballi per trobar sortides a un conflicte provocat únicament per la imposició d’una rebaixa salarial sense cap tipus de negociació.

En aquest sentit, animem els companys i companyes de l’Sport a no sentir-se intimidats i a impulsar totes les accions que creguin oportunes per defensar els seus drets com a treballadors. Aquest mateix matí, han interposat una denúncia a la Inspecció de Treball contra l’empresa per vulneració del dret de vaga per haver utilitzat esquirols per treure el diari.

17 de maig de 2017