L’assemblea de treballadors d’El Periódico celebrada ahir la tarda va aprovar el preacord al qual havia arribat el comitè d’empresa amb la direcció i que va permetre desconvocar la vaga prevista fins avui 19 de maig. Així, el personal del diari va reprendre ahir la feina. L’aturada a El Periódico havia començat dilluns 15 amb un seguiment de gairebé el 95% de la plantilla la qual cosa suposa un èxit absolut. Durant els tres dies de la vaga es va aconseguir aturar la producció i que el rotatiu estès aquests tres dies sense acudir a la cita amb els lectors.

Un altre dels efectes de la protesta va ser que l’empresa es va veure forçada a suspendre la gala d’elecció del Català de l’Any, certamen que organitza anualment El Periódico. Les dificultats perquè l’esdeveniment obtingués el ressò necessari van fer que els directius del Grupo Z optessin per ajornar-lo i fer-lo en uns moments amb més tranquil·litat social.

La desconvocatòria ha estat possible gràcies al fet que la pressió dels treballadors ha obligat l’empresa a buscar alternatives a les quals l’actitud tancada dels seus directius fins ara havien impedit. Ara s’obre un nou període en el qual si els responsables del Grupo Z es mostren més predisposats al diàleg, es podran evitar nous conflictes.