Els participants a la taula rodona La Llei orgànica d’igualtat entre dones i homes i la seva aplicació a les empreses i mitjans de comunicació, que va tenir lloc el 13 de juny passat a la Casa Golferichs de Barcelona, van instar les empreses de comunicació a impulsar mesures per fer efectiva la igualtat entre homes i dones tal com estableix la nova llei sobre la matèria. La sessió estava organitzada per la Secretaria de la Dona de l’SPC, i va comptar amb la participació de Mònica Geronès, Cap del Servei d’Igualtat del Departament de Treball, que va fer un repàs als punts més importants de la Llei en allò que comporta que les empreses hagin d’assumir mesures més concretes per acabar amb les desigualtats laborals entre homes i dones. Entre aquestes mesures cal destacar el disseny i l’aplicació de plans d’igualtat i la recomanable contractació d’un agent d’igualtat com a figura clau per poder implementar aquestes polítiques. Geronès també va destacar la importància que dóna la Llei a la negociació sindical com a mitjà imprescindible per aconseguir millores professionals i laborals per a dones i homes.

A la taula també hi van intervenir Roser Colomina, directora de Recursos Humans de Catalunya Ràdio, que va explicar les accions que desenvolupa l’emissora per assolir unes condicions laborals més igualitàries per als seus treballadors/es; i Pedro Gómez, delegat sindical de l’SPC al diari Sport, el qual va donar uns quants exemples de mesures concretes introduïdes o millorades per la Llei d’igualtat que poden incloure’s als convenis col·lectius del sector i va exhortar els representants sindicals perquè lluitin per fer presents les indicacions de la nova Llei en la negociació col·lectiva.