El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha demanat per carta a l’alcalde de Barcelona, Joan Clos, que ordeni una investigació oficial i depuri les responsabilitats que se’n derivin dels incidents provocats pel grup antiavalots de la Guàrdia Urbana de Barcelona el dijous 26 de febrer al districte de Ciutat Vella, en ocasió del desallotjament d’un immoble. L’SPC ja va emetre un comunicat el mateix dia dels fets en els qual criticava la desmesurada actuació de la policia local que va causar lessions a un company càmera de TVE i danys en l’equipament d’un fotògraf d’El Mundo. La responsabilitat dels incidents recau només en el grup antiavalots de la Guàrdia Urbana que, tal com es deia al comunicat, “va adoptar una actitud agressiva, amb empentes i cops de puny contra els presents, la majoria dels quals eren informadors, amb un tractament totalment vexatori contra els professionals”.

Aquesta no és la primera vegada que aquest grup de la Guàrdia Urbana protagonitza fets similars i és per això que el Sindicat s’ha dirigit a la màxima autoritat municipal perquè s’adoptin les mesures necessàries perquè no es tornin a produir mai més situacions com aquesta. L’escrit a l’alcalde ha estat enviat també al regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Hereu, així com als portaveus dels diferents grups municipals. L’SPC entén que aquesta actuació comporta un greu menyspreu a la tasca dels informadors i una vulneració al dret constitucional que té la ciutadania a ser informada. L’Intendent de la Guàrdia Urbana es va disculpar davant d’un dels afectats i davant el secretari de Fotògrafs i Drets d’Autoria de l’SPC, però entenem que malgrat això, s’han de buscar responsabilitats als fets viscuts perquè no són la primera vegada que succeixen i cal evitar que es reproduexin.