La Federació Europea de Periodistes (FEP), organisme de la FIP que integra els sindicats europeus, ha denunciat “l’agressivitat dels empleadors cap als periodistes”. El secretari general de la FEP, Aidan White, va fer aquesta afirmació arran de l’acord que els dos sindicats de periodistes alemanys han suscrit amb l’Associació Alemanya d’Editors de Diaris. Alemanya ha viscut les darreres setmanes un conflicte laboral en el sector de la comunicació que va propiciar la convocatòria d’una vaga. Un dels motius principals era la voluntat de la patronal de reduir dies de festa i les vacances. Finalment hi ha hagut un acord que ha permés solventar les qüestions més importants en litigi.

White ha recordat que els sindicats sempre han optat per la via de la negociació i “per això donem la benvinguda a l’acord, però al mateix temps condemnem la sorprenent agressivitat i la negativa actitud dels empleadors cap als periodistes”.