El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) rebutja amb la màxima fermesa les agressions de les quals van ser ahir objecte els periodistes Josep Sánchez i Jordi Sibina, director i redactor en cap respectivament de la revista Blanc i Blau, per part d’un grup d’afeccionats ultres de les Brigadas Blanquiazules després del partit de futbol que l’Espanyol va jugar contra el Llevant a l’estadi de Montjuïc. L’SPC es solidaritza amb elsdos companys i els dóna ple suport en les iniciatives que emprenguin contra els autors de l’atac. El Sindicat considera que aquestes accions no van només contra els informadors colpejats sinó contra el conjunt de la professió i també de la ciutadania en general per a la qual treballen els professionals.

No és la primera vegada que el Sindicat denuncia agressions a periodistes protagonitzades per grups ultres que aprofiten el futbol com a altaveu de les seves dèries insensates. L’SPC demana, doncs, a les autoritats que prenguin les mesures necessàries perquè fets com aquest no es tornin a repetir, ni en l’àmbit del futbol ni tampoc en d’altres. El Sindicat deplora especialment que les agressions s’hagin produït arran de les informacions fetes per Blanc i Blau sobre les simpaties racistes d’aquest grup minoritari d’afeccionats.

Barcelona, 7 de març de 2005