El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) ha fet una aportació econòmica a la campanya de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) i de la Federació Europea de Periodistes (FEP) en suport dels i les periodistes que estan treballant a Ucraïna i estan patint els efectes de la invasió russa. El mateix ha fet la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), així com altres sindicats de la Federació.

Amb aquesta acció, l’SPC i la FeSP demanem al conjunt de la professió que contribueixi en les ajudes als companys i companyes a Ucraïna, que estan desenvolupant una tasca de vital importància, intentant informar la ciutadania sobre tot el que està passant en aquesta guerra. Coincidim amb la FIP i la FEP que tot el que es faci, per petit que sigui, contribuirà a ajudar els i les professionals. El conflicte bèl·lic ja fa tres setmanes que dura i ha causat un gran nombre de víctimes entre la població civil així com quantiosos danys materials en edificis residencials i organismes. A la web de la FEP, a més, hi ha informació actualitzada sobre els efectes que té en els i les periodistes, amb incidents constants de tota mena que han provocat la pèrdua de vides humanes.

Per això, l’SPC i la FeSP demanem als i les professionals de la informació que facin aportacions, cadascú en la mida de les seves possibilitats, perquè totes sumades contribuiran a millorar la situació dels companys i companyes que són sobre el terreny.