El Sindicat de Periodistes de Catalunya dóna suport a les aturades convocades pel comitè d’empresa de La Vanguardia en defensa dels llocs de treball davant l’intent de l’empresa de segregar els tallers d’impressió del rotatiu i subrogar el personal de l’àrea de tallers a una nova societat, que quedaria subscrita al conveni d’Arts Gràfiques, amb unes condicions força inferiors de les que ara disposen amb el conveni actual.

L’SPC rebutja l’estrategia de les empreses de comunicació de compartimentar les societats per tal d’obrir vies que permetin vulnerar els drets aconseguits pels treballadors amb molts anys de lluita i de sacrificis. El Sindicat es solidaritza amb el conjunt de treballadors del diari i de manera especial amb aquells més directament amenaçats per la voluntat dels directius de La Vanguardia de precaritzar les condicions laborals de la plantilla del diari i insta l’empresa a negociar una sortida satisfactòria per als afectats en aquest conflicte.

Barcelona, 30 de novembre de 2005