El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) critica amb la màxima contundència l’autorització per part de les autoritats judicials andorranes de la intervenció del telèfon mòbil de dos periodistes per investigar les seves fonts informatives. L’SPC considera que això és un greu atemptat a un dels principis bàsics en què es substenta el dret a la informació de la ciutadania en una societat veritablement democràtica com és el secret professional. El Sindicat dóna ple suport a totes les crítiques emeses des de diferents col·lectius professionals en contra d’aquesta inadmissible arbitrarietat i insta els responsables de la justícia a no reproduir conductes d’aquest estil. Al mateix temps, l’SPC creu que aquesta crítica s’ha d’estendre als responsables dels cossos policials que van fer la petició de la intervenció telefònica.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya mostra la seva solidaritat amb els dos companys afectats als quals dóna tot el seu suport en les accions que vulguin emprendre i es posa a la seva disposició per fer-ho efectiu.

Barcelona, 9 de febrer de 2007