El Sindicat de Periodistes de Catalunya lamenta la campanya endegada pel Partit Popular de Catalunya (PPC) reclamant que la Diputació de Barcelona retiri la publicitat del setmanari El Triangle a causa d’una de les editorials publicades en la darrera edició de la revista. En aquest escrit es convocaven un seguit de concentracions pacífiques contra la presència del líder del PP, Mariano Rajoy en les seves visites a Catalunya.

Més enllà del seu acord o desacord amb el contingut del citat editorial, el Sindicat de Periodistes de Catalunya rebutja que les crítiques periodístiques es converteixin en motiu de censura política i de retirada de publicitat perquè això suposa una pressió intolerable en una societat democràtica. Si el PP se sent ofés per les afirmacions d’una opinió crítica, el camí a seguir no és buscar el silenci del mitjà que l’ha fet a través de l’ofegament publicitari.

Per això l’SPC sol·licita que el PP desautoritzi públicament el seu diputat provincial Xavier Garcia Albiol, autor de la petició de retirada de publicitat de la Diputació en el citat setmanari. En canvi, i per coherència amb la regulació del dret a la informació que es pot desprendre de la seva petició, el PP podria donar suport a la tramitació en el Congrés dels Diputats de l’Estatut del periodista professional (EPP) on es preveu la creació d’un Consell de la Informació que podria intervenir de manera immediata davant actuacions presumptament inapropiades dels mitjans de comunicació, siguin els que siguin. Mentre no hi hagi EPP, la ciutadania seguirà indefensa davant les possibles conductes inadequades dels mitjans ja que els tribunals només intervenen en poques ocasions i pràcticament quan només hi ha responsabilitats penals pel mig.

Barcelona, 9 de febrer de 2007