El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) condemna amb tota la vehemència l’agressió que ha sofert un càmera que cobria la informació per a TV3 per part dels Mossos d’Esquadra durant la manifestació de pagesos que ha tingut lloc aquest matí a Reus.

L’SPC lamenta que els Mossos d’Esquadra hagin agredit, novament, representants dels mitjans de comunicació quan desenvolupaven la seva tasca informativa, i duien a l’espatlla una càmera de televisió ben visible.

En una democràcia és totalment intolerable que un professional de la informació hagi resultat ferit al coll com a conseqüència de l’acció policial, i inacceptable que se li hagi reclamat posteriorment les imatges gravades com si hagués comès un acte il•legal.

Aquesta reclamació, a la qual s’ha negat el company, agreuja la gravetat de l’agressió, perquè demostra que el que molestava els agents és que hi hagués imatges de la seva càrrega.

Aquestes actuacions no justificades i desmesurades en un estat de dret constitueixen un atemptat contra el dret de la informació que té la ciutadania i s’espera que sigui el darrer protagonitzat pel cos dels Mossos d’Esquadra.

Tarragona, 24 d’octubre de 2009