L’Entitat Reguladora per a la Comunicació Social de Portugal considera “contrari a la llei” el tancament d’un informatiu crític amb el govern portuguès decidit el passat mes de setembre pel canal de televisió privat TVI, filial del grup Prisa.

L’organisme que vetlla pels drets i deures dels mitjans informatius de Portugal ha emès un dictamen sobre el polèmic tancament del Telediari del divendres de TVI (Jornal Nacional de Sexta-feira) en el qual critica la decisió de l’empresa i la considera perjudicial per a l’autonomia editorial i els interessos periodístics.

El regulador Acevedo Lopes, que ha anunciat un procés per depurar responsabilitats pel tancament de l’espai informatiu, també ha censurat que aquest es produís el passat 3 de setembre, en ple període electoral.

L’oposició al govern socialista portuguès ja va criticar la desaparició de l’espai informatiu i va acusar al primer ministre, José Sócrates, d’estar darrere de la mesura, la qual va ser atribuïda per TVI a la necessitat de “homogeneïtzar i reforçar la consistència” dels informatius de tota la setmana. Sócrates va negar haver influït en el tancament del programa, el qual havia vinculat al primer ministre en diverses ocasions amb un cas de corrupció immobiliària (cas Freeport) esdevingut fa uns anys, quan ell era ministre.

Etiquetes: , , , ,