La Unió de Periodistes Valencians (UPV) i el Comitè Provisional d’informatius (CPI) de TVE han sortit al pas de les pressions que el Govern autonòmic que presideix Francesc Camps ha fet sobre Televisió Espanyola per exigir una rectificació a un reportatge que el programa Informe Semanal va fer sobre l’urbanisme valencià. La UPV ha demanat al Govern valencià “que respecte la professionalitat i independència dels professionals de l’ens públic, i que deixe d’intentar involucrar-los en la lluita política”. Per als periodistes valencians “és inadmisible que la Generalitat utilitze com a arma de confrontació la seua condició de propietària de la seu de Televisión Española en la Comunitat Valenciana per intentar interferir en el treball dels periodistes, i demana que els servicis informatius de TVE, però també els d’RTVV, es deixen definitivament al marge de la discussió o de la instrumentalització política”.

El CPI, per la seva banda, assegura que el reportatge d’Informe Semanal “reflecteix un tema polèmic i lluny d’enaltir o denigrar els valencians mostra les opinions d’alguns afectats pels plans, promotors, alcaldes, catedràtics i el mateix conseller d’Urbanisme”. Aquest organisme afegeix que “cap programa informatiu està per donar ni bona ni mala imatge de cap institució, i per això ens sembla desafortunat demanar una rectificació en forma de nou reportatge que desgreugi i restitueixi la bona imatge”. Tant el CPI com la UPV han recordat les seves crítiques quan l’administració valenciana i TVE van firmar un acord pel qual la delegació d’aquesta s’instal·lava en una seu facilitada pel Govern autonòmic.

Etiquetes: , , , ,