Els dies 4 i 5 de febrer se celebrarà a Granada el I Congrés de periodistes gràfics, organitzat pel Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA). Les sessions es desenvoluparan a la seu de la delegació del Govern en aquesta capital andalusa -que ha col·laborat en la preparació de l’encontre- i a la seu de la Fundación Euroárabe de Altos Estudios. Hi haurà tres meses, en les quals es parlarà sobre Informació i seguretat, la situació laboral dels fotoperiodistes i drets d’autoria. L’SPC aporta a les jornades tres ponents: Dardo Gómez, president del Sindicat, Lluís Diez, secretari de Drets d’Autoria i també Enric Bastardes, com a secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP). La iniciativa d’aquest Congrés va sorgir arran de l’allau de conflictes que hi hagut entre professionals de la informació i agents de seguretat. Entre els ponents hi haurà responsables dels diferents cossos policials, professionals de la comunicació, membres de la judicatura i altres professionals del dret. Els que hi vulguin participar, poden inscriure’s a través de l’adreça electrònica sindicatoperiodistas@yahoo.es o per fax al 958.22.91.62. Les sol·licituds s’atendran per rigorós ordre d’arribada ja que el Congrés té un nombre de places limitat.